Tuesday, January 5, 2010

penambahbaikan pintu tandas


LADIES KE LAKIES? hahaha!

Friday, December 25, 2009

LORD knows who

bila bercakap tentang impresi pertama
wanita yang bertudung seperti aku selalu dipandang rendah oleh remaja remaja
adakah kerana aku tidak secantik mereka?
adakah aku tidak se"hot" mereka?
adakah aku tidak seseksi mereka?
adakah aku tidak selayak mereka?


mungkin kerana mereka fikir aku bertudung litup ni tidak melakukan perkara yang gembira
mungkin mereka fikir dengan keadaan aku yang begini membataskan perlakuan mereka
mungkin mereka fikir dengan cara pemakaian aku meletakkan aku dalam kalangan mereka yang membosankan
mungkin mereka fikir hanya kerana aku tidak seperti mereka aku tidak boleh melakukan aktiviti mereka

tidak layakkah aku untuk berada dalam kalangan mereka?
tidak layakkah aku untuk dihormati seperti mereka?


sifat lahiriah aku yang lebih besar mungkin menjadi sebab mereka tidak ingin mengenali aku
sifat lahiriah aku yang kurang sempurna mungkin menjadi sebab mereka mencaci aku
pernahkah mereka lihat hati aku?
pernahkah mereka bertanya apakah ertinya mereka pada aku?


hati budi mereka sudah tidak aku kenali
mulut mengiyakan sedangkan hati menidakkan sepenuhnya
aku melalui jalan keraguan setiap hari
sambil tenggelam dalam kata kata yang mereka anggap satu gurauan
tapi bukan pada aku
aku ketawa hanya untuk menutup
menutup dari menunjukkan betapa berbezanya aku di mata mereka
menutup dari menunjukkan betapa hinanya aku di mata mereka
menutup dari menunjukkan betapa malunya aku digelakkan mereka


pernahkah mereka lihat penderitaan pada beban yang mereka letak atas aku?
pernahkan mereka bertanya apakah perasaan aku?


tidak mengapa..
tiada apa untuk aku tangiskan
hidup aku sudah lebih dari sempurna
ada keluarga ada sahabat
yang penting aku sedang menuju mendapatkan keredhaan
apa yang ada adalah untuk kita syukuri
apa yang tiada adalah untuk kita capai
lahiriah dan batiniah semuanya anugerah Ilahi



TO AHMAD ZAKI & NUR SYAMIMI NABILA " AKU CINTA KAMU KETAT KETAT! "


*devoted cursing by iliqistina*





Thursday, December 17, 2009

'poseur' itu perkataan yang bikin aku mau bunuh diri

po.seur (pronounce poser)
makna dari cambridge dictionary;
someone who pretend to be something they are not;or to have qualities that they do not have.

maknanya saja sudah jelas.
perlukah aku panjangkan entri ini lagi?

*diam*

sejujurnya aku tidak tahu mau berhujah apa hari ini.
mungkin kondisi badan yag tidak mengizinkan buat aku makin lembab pemikiran.

mengapa manusia mnjadi poseur?
mengapa mereka pilih utk pura2?
remaja sekarang *sy ingin khususkan kepada perempuan kerana sy ada isu dgn perempuan*
jd poseur kerana mau dilabel kool dan hip.
ya,dia mau jd up-to-date.
itu pada mata aku.

org pakai celak tebal,kau ikut.
padahal mata kau dah cukup besar utk ditambah efek.

org tindik atas muka,kau ikut.
padahal nak cucuk jarum tu pun kau terpekik terlolong. bila dah tindik muka mcm pailang sial.

org pakai corset,kau ikut.
tp sayang,tak menjadi kerana bdn kau yg tak se-curvy itu menjadikan kau mcm kulit kayu.

buruknya menjadi poseur bukan?
padan muka.
sapa suruh pura2.

aku pun punya pengalaman sendiri.
mantan laki ku kini mau tiru hobi aku yg gemar tebuk lubang di muka. smpai buat statement budak bodoh.

"sbb tu la nak tindik. nak gak buat hardcore kt part2 tertentu"

perempuan apa-patut-aku-panggil-ni.
apa kau ingat pemuzik dan pencinta hardcore saja tindik2 ni?
aku pernah nmpk makcik cleaner tindik hidung *siap pkai tudung*
relax aje.
kau nak tindik mulut ke,hidung ke,pusat ke,nipple ke lantak kau la.
tp statement kau sumpah tak boleh blah.
dan tetiba saja semua perempuan yg pernah couple atau suka kt laki aku dulu minat hardcore tak pun metal.
kebetulan?
yea,sangat.
smpai kata avenged sevenfold itu screamo,ok,itu sgt pathetic.

weh perempuan;
aku bkn budak hardcore,metal,screamo atau apa2. aku memang emo tp bkn emo pakai sweater 24/7. aku emo sbb penderitaan aku. dan penderitaan aku WUJUD.
jgn pikir kau emo bila kau masam muka 24/7. tak pernah rasa hepi dlm hidup. slalu kena tinggal dgn lelaki. kau rase emo itu somel dan romantik *mcm taik*.
tak perlu pura2. penderitaan kau tidak cukup dlm. mengaku saja.

KAU MAU AKU PUTUS DENGAN DIA KAN? SBB TU KAU SELALU SEDIH CERITA MCM2 PADA AKU. KAU RAIH SIMPATI AKU SUPAYA AKU KASIHAN DAN SERAHKAN DIA KEMBALI KEPADA KAU.
SAYANG,ITU MUSTAHIL! KAU YANG LUDAH DIA DULU PEREMPUAN!

*jeritan dlm jamban oleh mimiekokaina*

Sunday, December 13, 2009

beep..

our stories are exceptional 
no haters
no fakers
just us.

i know 
your feeling had betrayed you before
don't make it hold you back again
express it darl
you had to.

everyone cross us
everyone hate us
everyone cannot bare to see us happily together 
living breathless in their assumptions

assumptions ; the mother of all fuck ups
we know what's the consequences
we know what's the occurrence
we know what's the predictions

honey
this is just us
not more nor less

live with it
die with it

*devoted cursing by iliqistina*

beep..beep..

YOU are the reasons why i have middle finger.




Thursday, December 10, 2009

kawan? berambuslah!

kalau ada kawan pun mcm haram jadah,relevenkah aku nak baik dgn dia lg?
baik ludah campak botol kt sialan itu je kan.
tp takpe,
aku baik.
punya hati dan perut.
aku kawan lg..

org seperti kau buat aku sayang bangat pd jari tengah ku ini.
angkat ramai ramai pekik fak yu!
hahahahaha!
malu?
nasib kau la jalang..

balas dendam itu umpama kokain kepadaku.
sabar,
akan tiba masanya.

*jeritan dalam jamban oleh mimiekokaina*

Wednesday, December 9, 2009

home


house; is just a space within walls, roofs and some ventilation,
home; is where you 'should', 'could' and 'would' feel comfy, loves, a place where concern involves, a place where conversation happens.


being a fugitive in my own home
feeling alienated by oh-so-called-friends
being an outcast in crowded place
feeling lonely although i am not alone

no sharing..
no laughing..
no stories..
not even a smile..


might as well i
talk to the wall..
be friends with dust..
live in boxes..
eat with roaches..


'they' stabbing pleasurely..
burst with war of words..
killing silently with rumors..

am i visible?
am i there beside them for real?
don't i have feelings?
don't i feel pressure?
am i one of them?
don't i have the rights to tell them what i feel?


life..
is what they are
bare with it
or die.


a home?
yeah right!



*devoted cursing by iliqistina*